söndag 2 augusti 2015

Dagen gryr.

Med min civiliserade tillvaro i förgrunden så ser världen ut så här. Jag kan inte annat än tänka att vilken tur men har att man slipper krig och elände.
Jag behöver inte gå runt och hata någon, för jag har ingen agg till någon. Jag kan sträcka mig till att det finns många onda människor i världen men må även de ha en fin morgon.
 Om jag tar bort min civiliserade försättsbild så ser morgonen ut så här. Att det är så här fint beror nog på att sommarturisterna har åkt hem efter alt regnande. Men det känns ändå bra att folk i gemen inte har något annat än vädret att klaga på. För varmt, för kallt, för mycket regn, för lite regn, för blåsigt, för kvalmigt tänk vad sällan man hör någon säga vilket härligt väder och viken bra sommar vi haft. Bara storlommen gör lite småvågor där den jagar.
Min agrikulturgärning sträcker sig inte längre än så här.
Vi har några höns som min fru sköter.
Vi har ett pyttelitet potatisland som min son sköter.
Själv puttrar jag runt med åkgräsklipparen och mina krämpor.
Men även så får man uppskattning av vildlivet som gillar mina klippta gräsängar. Rådjur, tranor, duvor, småfåglar och någon enstaka räv passerar förbi mitt fönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar